0 toleranse på mobbing

Det er mye snakk om at vi skal ha 0 toleranse for mobbing. Vår politikere er jo stadig ute og minner oss på dette.

Men hor må dette begynne, jo blant voksne folk. Vi må jo gå som gode eksempler for barn å unge.

Men når det faktisk er kjent at det er mye mobbing rundt om kring på arbeidsplasser og skoler.

Jeg vet at det er flere som er sykemeldte i skolen som føler seg mobbet ut!

Når det er mobbing av personell på skoler er det vel ikke så rart at det er det blant elever. Når ikke de voksende som skal gå som gode eksempler kan oppføre seg, og har det som heter folkeskikk så er det vel ikke rart det blir som det blir.

Skal man komme mobbing til livs som ikke kommer til å skje, men man kan i det minste jobbe for at det blir mins mulig av det. Ja da må jo i det minste voksende mennesker gå i seg selv å gå som gode eksempler.

Men når det viser seg at det er et problem så blir jeg virkelig bekymret.Og når dette skjer i skolesystemet vårt i timer med elever tilstede så blir jeg virkelig skremt,og bekymret for disse barna som må observere slik oppførsel.Skal vi ikke være gode eksempler på god folkeskikk, barna våre er tapere her!

Det er jo vi som skal lære dem og bli gode mennesker og vise at alle fortjener respekt!

Jeg er så glad for at det er noe jeg har fått med meg fra min mor, bestemor og de lærere jeg hadde når jeg gikk på skolen.

Ja det var mobbing da også , det burde man jo ta lærdom av. Og ikke la det utvikle seg i en mer negativ retning.

Her er det mange som gå i seg selv å jobbe for at dette ikke skal utvikle seg i negativ retning

Her må vi alle ta et ansvar for at de rundt og oss selv får gode dager med trivsel.

Jeg har vært så heldig at jeg i mine 30 år i arbeidslivet har gjort noe annet enn å glede meg til å gå på jobb før nå.

 

xoxo Jacqueline

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg