Hjemme alene,men mat må man ha.

Da har barna dratt ti pappan sin,og gubben på hyttetur. Da er det bare meg Pepsi og Chanel som har huset for oss selv i helgen.Skal ikke lyve og si jeg er lei meg for det,trives med huset fult men av og til er det deilig og ha huset for seg selv. Surre rundt og egentlig ikke gjøre så mye mer enn det jeg har lyst til.

Men selv om man er alene hjemme må man ha mat. Sol og varmt da blir det noe lett og friskt,Bruschetta med jordbær og Riccota.

Oppskrift til 4 stk

4 skiver brød

4 tomater

1 boks jordbær

Olivenolje

frisk basilkum

Ruccula

Salt

Pepper

1 lime

Gni inn brødet med olje og rist det i ovnen på 175 grader til det er gyldent og crispe. Legg på ruccula,fordel tomat på skivene dryss på maldon salt,olivenolje og basilikumblader. Del jordbær og legg på toppen sammen med noen spiseskjeder Riccita på toppen,kan byttes ut med rømme. Press lime over og ha på Balsamicosirup.

oppskrift på Balsamicosirup

2 deler sukker

1 del Balsamicoeddik

Ha eddiken i en kjele bring det opp til kokepunktet,må ikke koke. ha i sukkeret og la stå til sukkeret har løst seg opp. Kan lagres lenge på flaske i kjøleskap.

 

Så har jeg brukt to og en halv time på og vaske og føne opp dette vakre dyret. Fikk god hjelp av det fine været som bidro bra til at tørken gikk litt raskere,og jeg kunne nyte solen samtidig.

Hadde jammen meg noen bær og putte opp i cider glasset mitt også. Nå skal jeg ta med meg glasset og nyte kvelden med stillheten i huset,for i morgen kommer nok savet etter  dem som ikke er hjemme hos mor .

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg