Klarer bare ikke å la være

Jeg sa jeg ikke skulle gjøre en dritt i dag, og det  vil jeg si jeg har fått til ganske bra.. Jeg har kost meg i den deilige,varme, solen i hele dag.
  Nå står jeg nok en gang på kjøkkenet og lager mat. I kveld er det pizza som står på menyen! 

Jeg pleier å lage pizzadeigen en dag i forveien. Da lar jeg den ligge i kjøleskapet over natta. Pizzabunnen får en bedre smak, og skorpa blir ekstra sprø og fin.

Oppskrift på pizzadeig:

500g Mel
1/2 pose tørrgjer
12,5 dl vann
1/2 ts salt
1-2 ts sukker
1,5 dl oliven olje 

Hell vann i en stor bolle med olje, gjær, sukker og salt
Spe i melet mens kjøkkenmaskinen står og går på middels tempo, og for dere som ikke har den luksusen, dere blir da VELDIG sterke! 
Jeg lar deigen elte i ca 10-15 minutter.

kjevl ut deigen, legg den så på en pizzastein.  Påfører pizzasausen, ost og tilslutt garnityren. 
 Jeg har valgt å lage en pizza med Serano skinke, og da legger jeg på KUN pizzasaus og ost, før steking! La pizzaen steke i ovnen i ca 8-10 minutter på 250 grader. Tilslutt topper jeg pizzaen med Serano skinke og ruccola, og rasper parmesan på toppen! 

Håper det smaker! 

XOXO Jacqueline

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg