Hamburger i dag

Siden jeg har mimret litt om min første USA tur i dag så ble det hamburger til middag. Jeg steker Hamburgerbrødene selv,veldig enkelt og mye bedre. I disse grilltider er det lurt og steke opp noen når en først holder på å putte i fryseren.

Oppskrift på Hamburgerbrød

14 dl hvetemel

1 pose tørrgjør

5 dl melk

4 ss olivenolje

1 ts salt

2 ts sukker

50 g smør

Bland alt det tørre i bakebollen,tilsett fingervarm melk og olje.Arbeid deigen til den er smidig,dekkes og heves til det doble.Kna deigen godt sammen,trill ut fine boller i passe størrelse som klemmes litt ned.Dekkes til og heves i ca 30 min.Pensles med egg og dryss over sesam og linfrø.Stekes midt i ovnen på 220 grader i ovnen i ca 10 min.

xoxo Jacqueline

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg