Elena fikk bestemme.

Siden det var Elena og mamma dag i dag fikk hun bestemme middagen i dag,fiskegrateng.

Elena og jeg har koset oss sammen i hele dag.Vert på cafe,og skravlet litt med en venninne.Det er deilig og ha noen slike dager i blant,hvor man får litt ekstra oppmerksomhet nå man tros alt er ny operert tenker jeg.

Nå skal jeg bruke resten av kvelden til og planlegge kakebaking til voksenbursdagen  til Elena på Fredag

Oppskrift på fiskegrateng

800-1000 g fisk jeg bruker torsk og litt laks.

5 dl fiskekraft

100 g hvetemel

100 g smør

Salt og pepper

0,5 ts revet muskatnøtt

6 egg

150 g revet ost

1pose selskapsblanding

3 ss ukokt makaroni

strøkavring

kok makaronien,tøm av vannet og sett den til side.

Pisk fiskekraften og melet sammen,sett det over varmen og kokk på.Tilsett smøret litt etter litt,salt pepper og muskatnøtt,under stadig visping.Rør inn eggeplommene en og en av gangen.Tilsett halvparten av den revende osten,selskapsblandingen,makaronien og fisken.Stivpisk eggehvittene og vend den inn.

Has i form og strøs med resten av osten og strøkavring.Stekes på 180 grader i ca 40 min.

Denne oppskriften kan fint halveres for dem som ikke lager middag til så mange som meg 🙂

Lurt og kjøpe en billig loff,skjære den opp i skiver og tørke.Kjører den i food processoren,vips masse strøkavring.

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg