Kakebake trening!

I morgen blir min yngste datter tenåring! Så derfor har jeg i dag, bakt en kake til den store dagen!
 Elena ønsker å ferie sin store dag med glitter og glamour! Men det blir ikke før i slutten av Juni. Da skal hun feire med sine venninner ute i hagen her. Hun ønsker jeg en skikkelig GLAM kake, og da må man jo prøve seg frem litt først! Og da er det jo bra at vi skal ha et lite lag her i morgen, så jeg får testkjørt denne GLAM kaka! 

 

Og siden jeg fikk denne fikse ideen om å lage kake med to etasjer, ble dette litt av en utfordring! Men det var jo litt morro også! Jeg måtte jo få litt hjelp da jeg skulle legge marsipan over kaka.
 jeg var jo litt skeptisk en stund. Men så tenker jeg at, øvelse gjør mester. Neste gang skal det bli enda bedre. Men resultatet nå, blei ikke så værst det heller. 

 

Oppskrift på vaniljekrem:

1 stk Vaniljestang 
5 dl Helmelk
5 stk Eggeplommer
1 dl Sukker
2 ss Maizena
2 dl kremfløte

Del vaniljestangen, skrap ut frøene og ha frøene og stangen i en kjele med melk. Pisk så frøene ikke klumper seg.
pisk eggeplommene med sukker og maizena i en bolle som tåler kokende vann. Fjern vaniljestangen fra melken. Hell det over eggeblandingen og pisk kraftig.
Ha det tilbake i kjelen og varm forsiktig opp. Pisk hele tiden. Hell blandingen gjennom en sikt og la det avkjøle seg. Pisk kremen stiv og vend inn.  

 

Og slik ble da resultatet av ferdig kake! Med pynt, krem og bær! Jeg er veldig spent på åssen den smaker til kaffen i morgen! 🙂 

XOXO Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg