Krisen er over :-)

Ja krisen er over,vannet er tilbake. Jeg har fått dusjet,vasket litt og vannbakkelsen er stekt.Så da er det bare og vente på at gjestene skal komme kl 1800.Dro det i havn denne gangen også,selv med litt sabotasje fra vannverket :-)))))

Oppskrift på vannbakkels

2,5 dl vann

100 g smør

2,5 dl mel

4 egg

Vann og smør kokes på,tas av varmen og melet helles i.Deigen får et oppkok til deigen slipper gryten,avkjøl i 3 min.tilsett eggene en og en av gangen.Rør minst mulig etter det siste egget er hatt oppi.Settes med skje på bakeplaten.Kakene settes i varm ovn 220 grader.etter 5 min dempes varmen til 200 grader,og stekes i 10 min.

Fyll

0,5 l fløte

2 ss sukker

1 ts vaniljesukker

Pisk krem av dette. Jeg sprøyter det inn i kakken med kakesprøyten.Strø melis over 🙂

xoxo Jacqueline

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg