Bakt potet med masse digg.

Siden det er to ” lørdager” denne uken,blir det sen mat i dag også.Bakt potet med masse digg i,kylling,bacon,ost,mais,løk,reker,rømme og masse smør 🙂

Jeg liker best kjøttet på kyllinglåret,så jeg kjøper stort sett bare det.Jeg beiner det ut å marinerer det litt. Men i en bakt potet er det jo bare og slå seg løs, der kan man bruke så mye.Rester fra tacoen er fin og bruke 🙂

Når jeg bener ut kylling koker jeg kraft av bena,fint til supper.

Når jeg koker kraft av kyllingbein, da bruker jeg som regel :

Løk, gullrøtter, epler, purreløk, kålrot, stangselleri, salt og pepper. Med andre ord så tar jeg en raid i grønnsaks skuffen. 
Først bruner jeg kyllingbeina i en kjele, så har jeg i litt olje og grønnsaker som jeg lar bli blanke før jeg har oppi vann. Jeg har i nok vann til at det dekker bein og grønnsaker. Jeg har i 5-6 pepperkorn og et laurbærblad, og lar dette trekke på svak varme i 1-2 timer. 

 Så lar jeg det kjøle seg ned, før jeg putter det i bokser og setter det i fryseren. Og da kan jeg bare forsyne meg med kraft etter behov 🙂

XOXO Jacqueline

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg