Gleder meg til kamp :-)

Ja nå gleder jeg meg til og dra på kamp :-)Datteren på 20 år har tatt fotballskoene ned fra hylla etter 5 år.Første kampen i dag,så klart er mamma på sidelinjen.Viktig og stille opp for barna når de er små,like viktig selv om de er store og klarer seg selv.Som fotballmamma føler jeg at de setter pris på at jeg er der,og ikke minst synes jeg det er gøy å være der 🙂

Ble kylling kjøttboller i tomatsaus med pasta til middag i dag.

Oppskrift på tomatsaus

2 bokser hakkede tomater

2 ss tomatpure

2 fedd hvitløk

1 chili

1 løk

2 gulerøtter 

1 stang stangselleri 

4-5 sopp

3ss soyasaus

2 ss Worcestersaus

1 ts basilikum

1 ts timian

1 ts oregano

0,5 ts kanel

1 ss balsamicoeddik

Hakk løk,hvitløk,chili,sopp,og kutt stangselleri og gulerot opp i terninger.Blankes i olivenolje,ha i tomatpure og sur den sammen med grønnsakene i 2-3 min.Ha i resten av ingrediensene,la stå og trekke mens kjøttbollene stekes.

Oppskrift på kylling kjøttboller.

800 g kjøttdeig av kylling

1 løk

2 fedd hvitløk

1 chili

2 dl brødrasp 

2 egg

1 ts salt 

1 ts pepper

1 ss potetmel

Hakket basilikum og mynte

Bland alt godt sammen,lag passe store boller som stekes i olivenolje.Ha bollene opp i tomatsausen og la de trekke i sausen mens du koker pasta til.

xoxo Jacqueline

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg