Forandring fryder….

Ja i dag har jeg og jentene vert ute på en liten handlerunde.Ble nytt gulvteppe til stua oppe,og hylle til smykkene til mor.

Denne fine hylla som passet så fint til smykkene mine fikk jeg faktisk for 50 kr på Europris.Der rydder de vist og det var et lite hakk i den,noe som passer meg helt perfekt.Liker jo at ting ser brukt ut jeg da;-)

Nytt teppe til stue ble det,for det som var der var sort og gråt.Det syntes jo Pepsis hvite hår på med en gang gidder ikke støvsuge 4 ganger om dagen,får holde med 2 :-)Så det sort og grå teppet fikk plass oppe i soveroms avdelingen,for der er det hundefri  sone.Men flytting hit og dit og om møblering innebærer også fordelen med at man drar frem og får vasket i kroker og kriker 🙂

Middagen i dag ble rømmegrøt med spekemat.

Oppskrift på rømmegrøt.

2 beger rømme

2 del hvetemel 

Ca 5 dl melk

1 ts salt

La rømmen koke i 5 min,sikt i halvparten av melet og rør kraftig.La det stå og små koke til smøret begynner og piple frem.Ta av smøret med en skje,før du rører inn resten av melet.Spe med litt og litt av melken av gangen,og rør godt mellom hver gang.La grøten småkoke i ca 5 min,før du smaker til med salt.

serveres med sukker,kanel,smør fra grøten,spekemat er nydelig til 🙂 

xoxo Jacqueline

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg