Ikke bare pølse på grillen.

Ja det er ikke bare pølse og biff man kan ha på grillen nei.I dag dro jeg til og laget havets paella ute på grillen,det er jo helt topp og lage på gassgrillen det:-)

 Hadde nystekt landbrød til,nydelig når huset fylles av duften av nystekt bakverk syntes jeg :-)Fikk ros for brødet,var noen som virkelig koste seg med det 🙂

Kos med matlaging i solen,og et glass sider 🙂

Ingrediensene jeg har brukt til min havets paella er.

1 ts safrantråder

2ss varmt vann

5 flådde tomater

200 g torskefilet

1,5 l kraft eller fiskebuljong.

25-30 reker 8-10 på til pynt.

400 g bleksprut

kamskjell

blåskjell

4-5 ss olivenolje

2 rød løk,hakket

2 fedd hvitløk

1 chili

Rød,grønn og gul paprika 

400 g rundkornet ris

1 ss hakket persille

1 ss hakket dill

Salt og pepper 

Sitron til servering

Jeg trekker torsken og legger den til side,bruker vannet og kokker kraft av rekeskallet

,løk,fennikel,selleristang og gulerot.Men det funker med fiskebuljong terning også :

Har safrantrådene i en bolle med 2 ss varmt vann

Var oljen i panne,ha i risen,løken,hvitløk,chili og paprikaen,fres det under om røring i 2-3,min.Tilsett mesteparten av fiskekraften og la det kokke opp og tilsett safran og tomaten,demp varmen og senk lokket.La det små kokke i ca 10 min,ikke rør men rist på pannen.Tilsett mer kraft hvis den blir tørr,smak til med salt og krydder.Tilsett fisk og skalldyr ,la trekke 2-3 min.Skru av varmen og dekk den til,la den hvile i 5 min.Strø over hakket persille og dill.serveres med sitron båter og brød 🙂

Ja grillen kan brukes til så mye mer enn bare pølse og biff ja 🙂

xoxo Jacqueline

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg