Nydelig landbrød og pasta..

I dag fikk jeg så lyst til og bake landbrød,det ble nydelig lett og luftig.Hemmeligheten ligger i heving og mer heving :-)Så da ble det pasta med nystekt landbrød til middag,ble mett og mer enn det kan en si 🙂

For og lage dette landbrødet trenger du.

1,5 l hvetemel

4 dl fint rugmel

3 ts salt

9 dl vann

2 ss honning

1 pose tørr gjær

4 ss olivenolje

Bland vann,salt,honning,gjær og olivenoljen med halvparten av melet.La dette stå og heve i 30-40 min,bland i resten av melet og la det stå og heve i 1-2 timer.Kna deigen,lag 2-3 runde la stå i 30 min og skjær i dem med en skarp kniv.Heves så i 1-2 timer,jo mer heving jo bedre brød 🙂 Forvarm ovnen på 250 grader,sett brødet mitt i ovnen og skru ned til 200 grader.Stekes i 30-40 min.

Og for en deilig duft som brer seg i huset når man baker brød mmmmm 🙂

Ha en fin kveld 🙂

xoxo Jacqueline

4 kommentarer

Siste innlegg