Rundstykker med ost.


 

oppskrift :

7 dl melk

1 pose tørr gjær

1 ts salt

2 ts sukker

75 g smør

3 ss olivenolje

Ca 1,2 kg hvetemel

Smelt smøret,hell melken i kjelen og la det få en liten lunk. Jeg har alle ingrediensene i kjøkken maskinen og kjører til en smidig og fin deig. Lar den heve i minst 40 min før jeg triller ut rundstykkene. Hever så i minst 40 min,viktig og heve lenge da blir de luftige og fine. Pensler med sammenpisket egg,drysser over raspet ost.Stekes på 180 grader i 10-12 min 🙂 Så er skolematen klar 🙂

xoxo Jacqueline

2 kommentarer
    1. Jeg liker godt å bake, så veldig godt ut med ost på toppen, det skal jeg forsøke en gang 🙂
      Til ei suppe må det jo være helt perfekt 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg