Fenalår :-)

Det er ikke noe ptoblem og lage selv 🙂 Jeg bruker en litt annen vri på mitt en det typisk Norske jeg. Så har jeg hatt besøk som ikke er noe glad i det som har bett om mer 🙂

Min oppskrift på fenalår :

3-4 kg lammelår 

1 kopp brunt sukker

2 kopper grovt havsalt

Hvitløkpulver,provancekrydder og godt med pepper.

Gni låret godt inn med krydderet,legg det i en for og dekk det med blandingen av salt og sukker.Dekk det til med gråpapir,sett det til side i 3 dager.Snu det av og til,legg saltblandingen godt runt.

Heng det så opp til tørk i ca 3 måneder. Blir så nydelig at 🙂

Bør prøves,krever mer tolmodighet enn noe annet 🙂

xoxo Jacqueline

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg