Blodklubb lag :-)

I går hadde jeg mitt årlige blodklubb party. Det er noen venne par som er blodklubb elskere men som ikke lager det selv. Jeg skal da lære bort kunsten og lage blodklubb,noen har gitt opp og lære.Det er bare meg og Mona igjen på kjøkkent med bloklubbrøre og rødvin nå. De andre dukker opp først når maten er klar.

Venninnne kos på kjøkkenet,hyggelig 🙂

Mona begynner og bli god på og koke klubb nå :-)Så har hun jo en fantastisk lærer da :-)))))

Så har Cassandra dekket bordet til de som bare kommer for og nyte blodklubben jeg og Mona har koset oss og laget 🙂

oppskrift på blodklubb :

3 bokser med blod av 0,5 l

7 dl melk

1 kg rå raspede poteter

1-.2 ts pepper

2-3 ts salt

1 kg rugmel fin malt

1 kg byggmel

1 pakke ister

Dagen før kutter jeg opp isteret i små terninger og drysser godt med salt og pepper over.

Rør sammen raspet potet,blod,melk,salt,pepper og mel.La det stå og svelle i 30 min.

Lag runde baller med ister i midten.Legg dem i kokende salte vann etter hvert som de blir laget.Pass på at vannet kokker,ellers klebrer de seg sammen. Kan jokse med og pakke de inn i matpapir før de senkes ned i vannet.La klubben trekke i 30 min.

Mmmm bare og nyte 😉

xoxo Jacqueline

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg