Joks og bedrageri :-)

I et svakt øyeblikk,hvor jeg hadde det litt travelt kjøpte jeg denne posen . Møllerens paibunn på 1,2,3. Her skal du blande posen med 75 g smør og 1,5 dl vann,en pose som inneholder 300 g dyrt mel.Denne posen kostet 2 kr mer enn en pose med 2 kg hvetemel.For hva er paibunn,jo her har du oppskriften.

 

125 g smør

200 g hvetemel

2 ss vann

Kna sammen smør og mel,tilsett vann og kna det sammen til en deig.La den stå kalt i 30 min.

Trykk ut deigen i en paiform.Prikk bunnen;eller fyll den med tørkede erter.Forstek i 10-12 min,Fyll den og stek ferdig 🙂

Maizenas ferdige paibunn skal bare tilsettes 1,2 dl vann,prisen på den er 13 kr.

Sur for at jeg i et svakt øyeblikk lot meg lure :-(( Skal ikke skje igjen nei ! Jeg lager den fra bunnen av det er ikke noe og spare verken av tid eller penger på noe annet 🙂

xoxo Jacqueline 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg