Måtte bare prøve :-)

Jeg og Cassandra vi måtte jo bare prøve vi,kosa oss på kjøkkenet vi to <3

Vi brukte bolledeig.

Oppskrift på deg 🙂

1 kg hvetemel

1 pakke gjær

150 g smør

2 ts kardemomme 

1,5 dl sukker 

6 dl melk

1 egg til pensling

Jeg smelter smøret i en kjele,har opp i melken så den blir litt lunken men IKKE varm.blander det sammen med de andre ingrediensene i kjøkkenmaskinen.Hever i 30-40 min før jeg baker ut.

Jeg brukte tre lag med smør,sukker og kanel i mellom,er ikke så glad i nugatti 🙂

Her fant vi hvordan vi gjorde det.

xoxo Jacqueline.
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg