Kyllingnuggets

Som mange av oss vet er noen av de kyllingnuggetsene vi får kjøpt rundt om kring søpla som blir igjen når man har tatt alt det som er brukenes på kyllingen.Det blir malt sammen til en farselignende masse som blir til nuggets 🙁

Men nuggets kan man jo lage veldig enkelt selv av kyllingfilet.Jeg tar et fat med mel,salt,pepper,kajennepepper og litt hvitløkspulver og blander.Et fat med pisket egg,og et med brødkrumme. Kutt kyllingen i passe biter,rull den i melblandingen,så i egg og til slutt i brødkrumme og friter 🙂

Veldig enkelt og så er det faktisk kylling også,ikke bare søppel 🙂

Junk food på sitt beste ,av og til må det være lov 🙂

xoxo Jacqueline

2 kommentarer
    1. Det så veldig godt ut! Har lenge fundert på om jeg skal skaffe meg en frityrkoker, men er redd det blir mye usunn mat av det. Bruker du den mye?

    2. StineMah: Vel jeg bruker den ikke hver dag nei,men den er nok i bruk i gjennomsnitt 4-5 ganger i måneder 🙂 Mye mat som ikke blir det samme uten frityr 🙂 Vi har et variert kosthold i dette huset så frityr av og til er helt greit 🙂
      Jeg anbefaler deg og kjøpe deg en.Min kjøpte jeg på Europris for en rimelig penge,den er 3-4 år gammel 🙂 Kan anbefales på det sterkeste,er ikke altid nødvendig med det dyreste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg