Sprøstekt kylling

I dag var det sprøstekt kylling til middag:-)

Jeg bruker kylling lår som jeg bener ut,syntes det er det saftigste kjøttet på kyllingen jeg.

Jeg kutter litt i skinnsiden og krydrer med salt og pepper.Stekes i tørr varm panne med sinnsiden ned til det blir sprøtt og gyllent før man snur det.

Saus :

50 g smør smeltes i en kjele,tilsett 1 ss mel.Spe med kyllingkraft til du har en passe tykk saus.Ha kuttet sopp i sausen og la det rekke noen min,smak til med salt papper og sitronsaft.

Av benene koker jeg så klart kraft som settes i fryseren og er klar til jeg skulle trenge det 🙂

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg