Fenalår

Nå er tiden inne til og ordne med fenalår til sommerens rømmegrøt  🙂

Dette låret var ikke så stort ca 1,8 kg.Her har jeg krydret det slik jeg pleier,det setter en litt en smak på kjøttet som ikke er der på den typisk Norske med bare salt og sukker.

 

Grovmalt pepper,provencial krydder og Røstet hvitløk har jeg brukt.

Så er det å dekke det med blandingen av 1 del brunt sukker og 2 deler havsalt.Lar det ligge en  dag så snur jeg det og lar det ligge en dag til

Så henger jeg det opp til tørking,her kommer det jo an på størrelsen. Dette er jo ikke så stort så her kan vi nok ta det etter en månes tid 🙂

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg