Svinekoteletter i tomatsaus


Svinekoteletter er en billig råvare,men etter min smak så må den jasses opp litt for og bli noe god.Men jeg er jo ikke noen stor elsker av svinekjøtt da  🙂

Oppskrift :

  • 5 svinekoteletter delt i to
  • 1 hakket løk
  • 1 hakket hvitløk fedd
  • 5-6 sopp i skiver
  • 2 ss tomatpure
  • 1 boks hakkede tomater
  • 1 hakket rød chili
  • 2 dl kraft eller buljong
  • Basilikum,timian,oregano og persille ca 1 ss hakket av hver
  • Sorte og grønne oliven
  • salt og pepper

,

Ha salt og pepper på kotelettene og brun dem godt på begge sider i litt olje,ta dem ut av pannen. Ha løken,hvitløken,chilien og soppen i pannen og la det surre  i 2-3 min,ha så tomatpure oppi og la den surre i 1 min før du har oppi hakkede tomater og kraft. La stå og små koke  i 20-30 min, ha så oppi urtene og smak til med salt og pepper 🙂


 

Serveres men Wokede grønnsaker til Her har jeg brukt forskjellige beter,sukkererter,gulerot,blomkål,brokkoli,sellerirot,kålrot,persillerot,rødløk,grønnkål og paprika 🙂

xoxo Jacqueline

2 kommentarer

Siste innlegg