Sylta rødbeter

Jeg var så heldig å få en stor pose med rødbeter av en meget hyggelig dame,til og med levert på døra.Det må jeg si var var veldig snilt gjort,Tusen takk Tordis 🙂

Så da var det bare og sette igang med og sylte da 🙂

Rens og kutt rødbetene opp i ønskede biter,kok de til de er møre 10-30 min.Skyld de så under rendene kaldt vann. Jeg steriliserer glassene med og sette de inn i stekeovnen på 150 grader i 10 min.

Kok så laken 3 deler vann 2 deler 7 % eddik 1 del sukker Her har jeg brukt karve,hel pepper og stjerne anis som krydder. Ha rødbetene over på glass og tøm over laken.

På med lokket,sett glassene så opp ned til de blir kalde 🙂 Bare og kose seg med rødbeter frem over da 🙂

xoxo Jacqueline

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg