Mobbing alle må ta ansvar.

Jeg blir så trist når jeg leser at barn blir mobbet i skolegården og de voksene som skal ha ansvar er mest opptatt av og prate med hverandre.Det er da virkelig jobben dems og være ute sammen med barna og sørge for at alle har det bra.Disse burde finne seg noe annet og drive med,for det er jo vi voksene som må være der og slå ned på slik før det kommer for langt!

Men det er jo ikke bare barn som mobber, en del voksene er også mobbere.Mange blir mobbet på arbeidsplassene sine,jeg vet fler som har gruet seg til og gå på jobb pga dette.Voksene vet bedre og bør tenke seg om ! 

Når du gjør noe mot en annen som du i utgangspunktet vet er sårende,nedverdigende eller ufint så er du en mobber.Når du gjør det gjentatte ganger er det ikke noe tvil om at du er en mobber.Føles sikkert ikke så alvorlig for den står bak men.For dere er som regel selvopptatte mennesker som liker følelsen av og ha en form for makt.Så skal vi stoppe mobbing blant barn så må vi vel begynne det forebyggende arbeidet hos den voksene garde.

Kanskje på tide og stoppe på for noen og en hver,tenke hva kan jeg gjøre annerledes ? Hvordan er jeg mot andre ? Snakke med våre barn om at det som er en bagatell for deg kanskje ikke føles greit for andre.Som regel så er det ikke så vanskelig og forstå hvis man tenker hvordan ville jeg likt dette ! Så er det jo lov og  gå i seg selv og forandre 🙂

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg