Å finne seg selv

Jeg starter opp 2016 med å ha funne meg selv på sett og vis.Det jeg har gått å grublet på i så mange år har jeg nå fått svar på.Jeg har funne den delen av meg som jeg viste måtte være der et sted,men som jeg har gått 49 år uten å få ta del av.Noe som har gjort meg usikker og gjort selvtilitten min litt dårlig.Nei man skal ikke føle det slik men den følelsen som sitter inni en kan være vanskelig å riste av seg.Spiller jo ikke noen rolle hva fornuften og andre sier så lenge følelsen er der.Men jeg må si at jeg har vørt heldig som har funnet det jeg manglet i mitt liv.

Var litt spent på om det skulle ha så stor betydning som jeg har gått rundt å trodd,ja det hadde de.Jeg har på en side min Colombianske familie som tok i mot meg med åpne armer.

Og på den andre siden min herlige gjeng med barn og min Norske familie.Nå er jeg jo hel på den måten,og jeg kjenner det inni meg at det har gjort en stor forskjell med meg <3

Så nå er det å gå inn i seg sel å prøve å bruke den nye meg på en best mulig måte.Håpe på at dette kan gi meg styrke til å finne en måte til å bruke meg selv og den dårlige kroppen til noe,for hode er det jo ikke så mye som feiler.Se om jeg kan bruke meg selv på en fornuftig og givende måte som får meg til å føle at jeg faktisk betyr noe.For i dagen samfund så sitter du med en dårlig følels hvis du ikke er i jobb.Jeg vet jeg og flere med meg sitte med den følelsen.Jeg kan bare snakke for meg selv men når duer 50 år vert ute va arbeidslivet pga sykdom i flere år så er det som å vinne i lotto å få en jobb man kan passe inn i.

Det handler jo også om å finne noe man kan mestre.For det er for meg med en rygg og ledd som rett og slett er slitt ut ikke mulig å gå,stå og løfte hele dagen.Jo da jeg hadde sikker grei det i 100% i 2 uker på pur trass,men da hadde jeg vel vært å finne på Ahus.Og min følelse av slvtilitt og å mestre hadde nådd bunnen. Men jeg vet jeg er brukenes bak skranke og tastatur,men de vil de ikke ha meg.

Men får håpe at min ny selvtilitt,trass og pagangsmot vil hjelpe meg å nå målet i 2016.Det er jo en selv som må ta tak for å hjelpe seg selv.Kan være vanskelig til tider men må ikke gi opp.

Man kan faktisk ikke sitte å sutre å forvente at andre skal løse ens problemer uten å gjøre noe selv.Man må faktisk prøve å ta tak sel også,ikke bare konsentrer seg om å være dårlig.Da begynner det jo faktisk om å handle om viljen.Jeg vet med meg selv at jeg kunne jo bare sitte der med bena høyt,men jeg må prøve å holde meg aktiv så langt jeg klarer for og ikke visne henn.Men jeg må inrømme at det ikke altid går like fort,men jeg er stolt av det jeg har klart å gjøre 🙂

Min kropp er slettes ikke glad i denne tiden av året,og når det er -11 grader så værker å skriker den så søvn e vanskelig.Så jeg vet jeg har en tung dag i morgen hvor jeg vil være sliten. Da er det om å gjøre å finne på noe for åog ikke sove på dagen.For sover man på dagen kan man jo ikke forvente å sove på natten.Så ut på tur med hund e det første som står på tue,så må jeg nok finne på noe med strikke pinner eller symaskin 🙂

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg