Kjøttboller med ost

Prøvde noe nytt i dag som jeg så på FB kjøttboller med ost :-)Litt med egen vri jeg brukte ikke saus på glass 🙂

Tomat saus :

  • 1 hakket løk
  • 2 hvitløkfedd presset
  • 2 gulerøteri små biter
  •  ca 2 ss sellerirot i snaå biter
  • 4-5 sopp i biter
  • 2 ss tomatpure
  • 2 bokser hakkede tomater
  • 2 ss soyasaus
  • 1 ss basilikum
  • 1 ss oregano
  • 1 ts timian
  • 1 ts merian
  •  smak til med salt og pepper

Løk,gulerot,hvitløk og sellerirot frses blankt,ha i tomatpuren og bren av den i ca 1 min. Ha i resten av ingrediensene og la det koke i 20 min.

kjøttboller :

  • 400 g kjøttdeig
  • 2 rå corizopølser
  • 2 egg
  • 1 ts salt
  • 1 ts pepper
  • 1 ts hvitløkpulver
  •  1,5 da brødkrumme
  • 1,5 dl melk
  • 2 ss hakket persille
  • 1 ss potetmel
  • 2 dl raspet parmesan
  • mozzarela

Bland alt godt sammen. Trykk litt av kjøttkblandingen flat i bløt hånd,legg i en ostebit og for en kjøttbolle som slippes i den varme sausen.La det stå og trekke til bollene er gjennomkokt ca 30 min.Jeg serverte pasta skruer til 🙂

xoxo Jacqueline

4 kommentarer
    1. Mmmmm, hvis du fortsetter sånn så blir kokeboken min full snart 😀 Haha! Tusen takk for nok en oppskrift, gode Jacqueline <3 Takk for inspirasjon og god veiledning på å lage god mat 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg