Fish and chips

Ja så ble det fish and chips i dag  da.Tar ikke så lang tid å lage selv og så blir det så mye bedre.Sjelden rubbel og bit blir spist opp i dette huset,men det ble det i dag  🙂

Jeg begynner først med å kutte opp og kokke potetene i 5-6 min. Så setter jeg de til side så de får tørke litt før jeg friterer dem.Men Chips kan jo også kjøpes ferdi.

Så lager jeg remuladen og her bruker jeg :

  • 1 beger rømme
  • 3 ss majones
  • 1 ts dijon senep
  • 2 ss hakket sylteagurk
  • 1 ss hakket kapers
  • 0,5 ts salt
  • 1 ts sukker
  • kvernet pepper etter smak
  • 1 ss sitronsaft
  • 0,5-1 ts kari

Bland så alt godt sammen,og det var det 🙂

Mens frityren varmes opp tørker jeg av fikestykkene litt.

Så klargjør jeg en skål med mel,salt,pepper og kayenepepper etter smak som blandes godt sammen.En skål med 3 sammenpisket egg og en med brødkrumme.

Først rulles fisken i mel,så egg og tilslutt rulles den i brødkrumme.Så er det bare og legge de i den varme frityren.

Det tar ikke mange min før det er gyllene å fine. Tar dem opp og setter det i forvarmet ovn på 100 grader mens jeg friterer chipsen.Da er det jo bare og spise da,og her elsker de det 🙂

xoxo Jacqueline

2 kommentarer
    1. Så utrolig herlig! 😀 Det ser så godt ut! Har laget dette mange ganger, men den remuladen din, den skal jeg jammen meg skrive opp 😀 For her er det ferdigkjøpt, og jeg er sikker på at din er MYE bedre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg