Spinatpasta

I da har mor laget spinatpasta fra bunnen av,det er ikke så vanskelig.

Kok opp vann og helle en pose med spinat opp i og la den koke i min til den er klappet sammen. Hell av vannet,la den kjølne litt og press ut overflødig vann.Hakk så spinaten fint opp.

400 g durumhvete eller hvetemel

3 egg

0,5 ts salt

1 ss olivenolje

Trykk en grop i i melet.Med en gaffel arbeider du inn det piskede egget og siden oljen.Kna inn melet og spinaten i minst 10 -15 min.Den skal være blank og smidig.Tilsett litt vann hvis den er for fast,og mer mel hvis den er for klebrig.Form deigen til en kule og pakk den inn i plast og la den hvile i 30 min.

Ha mel på bordet,del deigen i posjoner som du kjevler ut jevnt og tynt og skjærer til ønsket form.Hvis du ikke har pastamaskin da,for da bruker du jo den 🙂 La pastaen tørke litt på et melet fat før du koker den,da blir de letter å håntere.

Den trenger bare noen få min kok så er den klar.

Her serverte jeg med laks til.

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg