Lapskaus


 

Fant noen margben i fryseren som jeg skulle koke til hundene.Da må man jo koke en god fraft på de først,som tengt så gjort 🙂 Noe måtte jeg jo bruke denne gode kraften til også da så da ble det lapskaus i dag.

Kraften silte jeg ikke av grønnsakene men bare puttet den i kjøleskapet til i dag .

1,2 kg oksekjøtt ble kuttet opp i terninger å brunet godt o olje og smør.La det små koke i kraften 1-1,5 timer,til kjøttet er godt og mørt.

5 middels store poterter,3 gulerøtter,0,5 middels stor kåltot,0,5 liten sellerirot kuttes i terninger å has oppi gryten.La dette små koke i 30 min,ha så oppi en hakket løk.Som dere ser så blir det mye god mat til kaninen når man må skrelle så mye grønnsaker :-)))

Kutt opp en halv pureløk å h oppi,gi den 5 min til. Serveres med mors hjemmelagede flatbrød.

xoxo Jacqueline

4 kommentarer

Siste innlegg