Når en fjær bilr til en hel hønsegård

Skal vi altid være enig med alle rundt oss? skal vi altid forsvare å være enig med hva våre barn gjør,det gjorde ikke min mor.Og jammen hadde hun rett når jeg tenker over det i ettertid også.Mange ganger har jo en fjær lett for å bli til en hel hønsegård,for kjærnen av konflikten var jo ikke så stor når man tenker til bunns av saken.Men vi har vel lett for å bygge opp mer ut av ting enn det virkelig er,tenke at ting var værre ment enn det det opprinelig var og så baller det på seg.Skal vi ikke kunne være kritiske til våre egene bare for at det er våre engen.Vi er jo kritiske til andres barn som ikke oppfører seg bra.Nei mener jeg,jeg må tåle kritikk fra andre jeg.

Jeg tenker man kan jo ikke altid være enige,og sånn er livet.Det er jo ikke alle som er enige med hva jeg gjør og det må jeg bare akseptere og ta inn på meg.Men jeg kan jo ikke blåse det opp heller for da er jo det bare et bevis på at de har truffet spikeren på hodet.For da lar jeg jo en fjær bli til en hel hønsegård,og det vinner jeg vel ikke noe på til slutt.

Jeg har 8 helt utrolige herlige barn,men er jeg alltid enig med dem til en hvær tid NEI.Men det skal jeg jo heller ikke være,de har sine menninger og det skal de ha.Jeg er like glad i dem alle sammen for det,og respekterer deres meninger.Så lenge det er din erlige og oppriktige mening og tanke så skal du respekteres for det.

Har poden vært ute å gjort urett mot ande,mobbet,stjålet eller laget kvalme så er det vår plikt som forelder å ta tak i dette.Ta skylappene av og ta tak i situasjonen.Kampen mot mobbing må starte i hjemmet!

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg