Sprøstekt andelår.

Middag for to så da dykker man ned i fryseren å ser hva man finner der, to andelår fant jeg. Da er det bare å se hva man skal gjøre med dem da. Nykål og poteter ja da er det bare å sette i gang da.


 

Marinade til andelårene:

  • 2 ss olje
  • 2 ss soyasaus
  • 2 fedd hakket hvitløk
  • 1 ss hakket ingefær

Legg lårene i en pose sammen med marinaden. Knyt igjen og gnu inn marinaden i lårene, la ligge i en time.

Stek skinnsiden i 3 min, snu og stek videre i 2 min.

Sett inn i ovnen på 150 grader i ca 1 time. La hvile i 5 min før servering.

Del potetene i to og kutt dem i 1-2 cm tykke skiver. Kok i 5 min, hell av vannet og la potetene kjølnes ned.

Stek potetene med 2-3 ss andefett sammen med salt og pepper til de får farge. Sett de i ovnen sammen med lårene til resten er klart til servering.

Til nykålen trenger du :

  • 2 ss andefett
  • 1 nykål
  • 1 purreløk delt på mitten så i 3 cm langebiter.
  • 2 ss soyasus
  • 2 ss sesamfrø
  • 1 ts haket ingefær
  • salt og papper

Varm andefettet i en panne. Del kålen i passe biter å legg den i pannen. Tilsett de øvrige ingrediensene, sett på middels varme i 4-5 min. Rør om underveis.

Bare og legge opp og nyte 🙂

xoxo Jacqueline

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg