Har noe å lære :-)

Som den mor jeg er og som har hatt den beste mormoren noen kan tenke seg, pluss litt andre gener så er det mange som har noe og lære.

Det å ta varte på hverandre, vise omtanke, gjestfrihet og ikke minst dele av våre goder. Man kom jo knapt inn døren hos min mormor før hunn hadde dekket boret ult av mat og kaker <3 Min Colombianske familie tok inn de som ikke hadde det like bra og serverte mat. Vi ble tatt i mot med åpne armer, og tatt vare på. Kunne ikke ha følt meg mer velkommen og ønsket. Yadira forteller meg stadig at det som er hennes det er mitt, men jeg føler at jeg ikke er der for å få. Jeg er der for at jeg vil bli kjent med den familien jeg har savnet i så mange år, og er så velkommen inn i <3

Hvor er det blitt av den gjestfriheten og omtanken som var før. Som man fortsatt finner bare man setter bena litt utenfor landegrensen her. Nordmenn er blitt et selvopptatt folkeslag som mer interessert i å kjøpe seg lykke. Biler, hus,møbler,interiør, klær og dyre vesker.

Vi må alle bli flinkere til å ta vare på værandre.

xoxo Jacqueline

 

2 kommentarer
    1. Så koselig en blogg du har og så hyggelig et innlegg:). Jeg trenger sårt flere YouTube abonnenter, kan du ta en titt og kanskje bli en av dem:). Det hadde jeg virkelig satt pris på, ta en titt da vel:):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg