Å tørre være seg selv.

Ja det har alltid vært viktig for mor å ha sin egen identitet, tørre være seg selv og ikke som andre vil at du skal være. Har alltid turt å skille meg litt ut, gått i klær som ikke er lik alle andre. I ungdommen så gjorde det at jeg ikke følte meg helt Norsk og annerledes meg på en måte sterk å sikker på at jeg ikke vil være lik alle andre. Tørre å velge selv og litt annerledes enn andre, rett og slett stå for den man er.

Det vil alltid være de som må komme med sine kommentarer, men det er som regel de som egentlig ikke tørr å gå sine egne veier men må følge flokken og gjerne viser seg med å være kritisk mot andre på det meste.

Min kjære far var en av de som alltid sa når jeg kom fra frisøren “finere før ” Ja da men det er bare hår og det gror ut. Ja pappa nå er håret langt slik som du likte det. Men jeg har funnet den familien i Colombia du frarøvet oss i alle år og tørr å være som den jeg er og det er som dem.

Jeg er så glad at jeg har turt å være den jeg er i alle disse å og ikke tatt meg nær av hva andre mener å sier for da hadde jeg jo ikke hatt alle disse 8 herlige barnene som jeg har.

Man blir nok mye lykkeligere her i livet hvis man tørr og være seg selv. Veien til å finne seg selv kan jo føre med seg mye rart også, hart jo hat både grønt og lilla hår, klær i allverdens farger som jeg elsket å sy selv for da var det ikke noen som hadde maken 🙂 Det å tørre å være annerledes og det som da er å være meg selv har gjort meg lykkeligere enn hvis jeg skulle fulgt flokken .

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg