Ferien er over

Ja da er det bare for mor å sett i gang for fult, for nå er ferien over. Bare å sette opp høygiret og pugge så jeg lærer å mestre Spansk så fort som mulig. Var jo min fars morsmål så egentlig burde jeg jo kunnet det for lenge siden. Men hjemme snakket vi bare Norsk eller Engelsk når jeg var liten. Pappa lærte meg aldri å snakke Spansk. Nå som jeg har mye med min Colombianske familie og gjøre så er det straks mye viktigere å kunne dette språket, da de er veldig dårlige til å snakke Engelsk i Colombia,

Lengter jo fryktelig tilbake til familien i Colombia, så da er det en stor fordel å kunne mest mulig. Og en studie tur for og praktisere Spansken hadde sikkert vært veldig lurt tenker jeg :-)))

Det er jo ikke alle som er like unge lenger heller, så kan ikke vente for lenge hvis vi skal treffes igjen. Pappas tante Lillian er 95 år så hun er nok ikke her mange år til. Så her er det bare å sette seg ned å pugge så vi kan kommunisere lettere 🙂

xoxo Jacqueline

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg