En blogg jeg ikke vil skrive, men føler jeg må.

Som ikke alle vet så valgte min bestefar å ta sitt eget liv når min mor var 8 år. Det har gjort at live hennes ikke alltid like enkelt, har nok påvirket hennes liv ganske mye i alle år. Det har ikke bare påvirket henne men meg også, når hun ikke har hat det så bra.

Jeg har hat mange tanker gjennom årene om han egentlig vet hva han påførte de som satt igjen etter han.. For det han gjorde har gjort at livet til så mange har vært vanskelig etterpå. Jeg kan ikke tenke noe annet att han var kjempe fortvilet, men også en egoist som ødela andres liv til en vis grad. Forstår at han må ha vært fortvilet som kunne gå til det skrittet. Han slapp jo livet men de rundt satt igjen med vonde følelser.

Livet er til tider vanskelig for oss alle det, men man må være villig til å ta i mot hjelp selv om man ikke synes det er så lett bestandig. Vil jo mestre og når det ikke alltid går like bra så kommer ofte en stolthet og trass i veien for det. Heldig vis går det bra for min mor i dag, noe jeg er så glad for. Er så stolt av mamman min jeg, hunhar klart seg så bra 🙂

Livet er jo verd å leve, det har jo masse positivt og by på bare man lar det gjøre det. Fremtiden kan man jo forme selv til en vis grad, og med mennesker rundet seg som bryr seg og man slipper inn så går alt så mye bedre, Det verste man gjør er ikke og være ærlig mot seg selv og legge fokusen på feil steder. Ikke alltid like lett å være positiv, men det meste lar seg løse. Og særlig når man har masse mennesker rundet seg som er glad i seg, slipp dem inn og bruk dem 🙂

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg