Jeg og noen unge gtter,med belte på bussen.

Mor var ute å kjørte buss her om dagen noe hun ikke gjør så ofte. Skulle til Lillestrøm på MR og fant ut at det enkleste var og la bilen stå på jobb og opp til veien å ta bussen. Fant meg endelig et sete, da busen var ganske så full. Setter meg ned og setter på meg Belte, som for meg er en selvfølge å gjøre. Ser meg om og ser at det faktis er meg og noen få unge gutter som har satt på belte.

Litt venting ble det på MR men det var bare greit og sitte og slappe litt av og ta en opp kaffe, da jeg jo dro rett fra jobb. En liten tur opp i sentrum for og få med seg noen gode tilbud fikk jeg også tid til.

Så var det og tusle ned igjen for å ta bussen hjem. Finner en plass setter meg ned og setter på belte, er ikke alene på bussen denne gangen helle. Ser det samme som på turen innover det er bare jeg og en gutt som har belte på. Hvorfor spør jeg meg, ville alle disse menneskene unnlatt og satt på belte hvis de satt i en bil, nei det tror jeg ikke. va i all verden gjør at det er greit og ikke bruke belte i buss lurer jeg. Er det noe problem tenker jeg, man skal jo sitt rolig i sete så hvorfor ikke sette på belte. Er det tøft og ikke bruke belte, nei det er det virkelig ikke. Er ikke mye tøft vis ulykken skulle være ute og bli kastet rundt inne i bussen.

Så min oppfordring vær tøff bruk belte i buss også 🙂

xoxo Jacqueline

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg