Går ikke fort, men det går frem over

Må jo innrømme at jeg ikke var noe skole lys, så nå når jeg skal lære Spansk så gjør jeg det på min måte.Nei det går ikke fort men det går frem over,raser ikke gjennom kurset. Men går ett stykke frem så repeterer,repeterer og repeterer til det sitter noen lunde før jeg går videre, ellers får man jo ikke noe ut av di senere leksjonene heller.

Noe jeg slet med på skole, klarte aldri å lære noe godt nok før vi gikk videre på noe annet. Da var du inne i en ond sirkel, og bare fortsatte med å slite.Alt ble bare tungt, interessen og lysten til å jobbe ble borte.

Men nå er jeg voksen og kan gjøre som jeg vil, og har lært meg selv å kjenne . Ikke mins er jeg trygg på den jeg er, vet nå at jeg ikke er dom men bare trenge mer tid og andre måter å lære på.

Lysten til å kunne snakke Spansk har alltid vært der, men siden jeg har tenkt på meg selv som dom har det ikke blitt til at jeg har gjort så mye før for å lære det. Men med åren har jeg funnet ut at jeg slettes ikke er dom, og nå er det viktig å lære å snakke dette språket.

Her er det jo snakk om å lære et språk for å kunne kommunisere med min kjære familie i Colombia. Så da er det jo ikke snakk om mangel på motivasjon heller. Ja jeg klarer å kommunisere litt, men det er et stykke igjen til at jeg kan si jeg snakker Spansk. 

Ganske sikker på at jeg en dag kan si, ja jeg snakker Spansk. For når jeg gjør det på min måte kan jeg lære <3

Det som gjør meg trist i dager er at det sikker er mange som går gjennom skolen med samme følelsen som jeg hadde, at man er dom! Men vel i dag er jeg vel egentlig smartere en mange av de smarte på mange måter <3 😉

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg