Er virkelig skremt

Som mange har fått med seg så har jeg vært på jobb søkende, og har fått noen tilbud. Tenkte at hvorfor ikke prøve noe nytt, og det har jeg gjort.

Denne dama har jo 8 barn, og har vært igjennom skolesystemet i mange år.

Når jeg fikk tilbudet om å være vikar assistent på skole , så tenkte jeg hvorfor ikke prøve. Her har jeg noe å gi, men her tok jeg feil.

Jeg ble rett og slett sjokkert over systemet og hvordan det fungerte.

Får tildelt en klasse med en lærer som ikke burde hatt denne klassen, det var fullstendig kaos.Og der sot jeg som en ubrukt ressurs i et hjørne som ikke ble involvert eller brukt. Mens læreren subbet rundt og så ut som hunn heller hadde vært ett annet sted.

Når det etter et fri minutt manglet tre elever og det hadde gått 10 minutter og hun ikke hadde observert det tenkte jeg det var på sin plass og si fra så ble det tatt i mot med en sur mine, og jeg fikke beskjed om og finne disse. Noe jeg gjorde, og fikk de med meg.

Men ikke noen konsekvenser av og ikke møte opp til timen av en lærer som subbet bena rundt og virket lite engasjert,og så ut som hun heller skulle funnet på noe annet en å være lærer.

Etter en dag så tror jeg virkelig disse barna lærte noen  ting om noe.

Som min kloke sønn på 23 år sa til meg slik skal det ikke være mor!

Dag to så skal jeg inn i mat og helse, dette kan jeg jo. Min ressurs blir ikke brukt, jeg blir knapt hilst på . står der som en ubrukt ressurs,gir noen tips om bruk av kniv og kutting. Blir bare sett sykt på av lærer, men dette kan jeg jo.

Fryst ut fra dag en, jeg skulle jo være en ressurs men ble plassert til å stå i et hjørne.

Dette kaoset skrider i mot minen prinsipper.

Jeg har vert sjef og vet at man skal bruke de ressursene som er der på best mulig måte. Og ikke minst involvere og informere og jobbe i et team.

Må si jeg er litt i sjokk,disse eleven skal snart på ungdomskolen og kan jo ikke noe. Hva skal det bli av dem.

Er så glad for at mine barn har gått på den skolen de har gått på.

For dette kan jeg virkelig ikke ta del av.

Heller er jeg arbeids ledig.

Vasker heller doer en dette !

xoxo Jacqueline

 

2 kommentarer
      1. Ja det kan du si, men når man gruer seg for å gå på jobb for at du føler deg virkelig uvelkommen i det klasserommet av en lærer som sender ut signaler hele tiden på at hun slettes ikke liker at du er der.
        Det er ikke greit, jeg er oppdratt med folkeskikk og slik oppfører man seg ikke. Og hva slags signaler sender dette til elevene, ikke inkludering !
        HUn var hyggelig nok mot de andre på lærerværelset, og jeg hadde aldri møtt denne damen før !
        Nei slikt skal man virkelig ikke finne seg i!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg