Patacones

Kan ikke ha vært i Colombia uten å ha prøvd patacones, det serveres til ganske mye. Var ikke min favoritt først men er faktisk ganske godt.

Lagde patacones i dag og testet det på to av mine døtres som ikke har smakt det, det ble tomt på fatet 🙂

Gubben har jo spist det mange ganger i Colombia, men aldri føtt det servert i heimen.Så må si det var en suksess 🙂

For å lage patacones trenger du kokebananer, det får man i grønnsaks butikker.

Skrell bananen og del den opp i passe stykker på 4-5 cm, disse friteres til de blir gyllene .

Klem banan bitene flate, jeg brukte en tallerken.

Legges tilbake i frityren til den er gylden  og fin.

 

Servert i dag med tomat salsa og cheddar dip.

Patacones blir brukt på samme måte som vi bruker pommes frites som tilbehør til matretter, sammen medd kokosris og salat.

Mat som får meg til og tenke på mitt vakre Cartagena<3

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg