Ravioli

Elena er en stor pasta elsker, og mor viste at å trå til med ravioli ville gjøre dama glad. Der tok jeg ikke feil, og der fikk jeg igjen for å legge sjel i maten <3

 

Oppskrift på pasta :

Bruk et underlag av tre når du elter deigen.

Jeg brukte 5 egg til min deig og startet med 400 g mel. Da størrelsen på eggene varierer.Tilsett heller mer mel hvis det trengs. Den rette konsistensen skal være myk og lett formbar, ikke hard eller klissete.

Form melet som en  vulkan og lag et krater i midten.

Knekk eggene i gropen. Bruk en gaffel til å vispe rundt fra innsiden av gropen.Da vil melet blande seg med eggene.

Elt deigen i 10-15 min. bruk håndflatene godt og trykk og kna.

Deigen er ferdig når den er smidig, myk og ikke klistrer seg til underlaget.

Pakk deigen inn i plast å la den hvile i 30 min

Fyll:

 

200 g Ricotta

100 g Parmesan

300 g fersk spinat

salt og pepper

Forvell spinaten i et par min. Sil godt av, klem vannet ut og hakk spinaten. Bland Ricotta, spinat og parmesan og smak til med salt og pepper.

Del deigen opp i passe biter, kjevl den ut eller bruk en pastamaskin hvis du har.Lag tynner ark. Bruk en utstikker eller et glass til å trykke tu sirkler.

Legg ca en ts med fyll midt i sirkelen. fold den ene delen over fyllet slik at du får en halv måne.Klem forsiktig rundt fyllet slik at overflødig luft går ut.Klem sammen rundt kanten slik at det ikke blir noe åpne skjøter. Hvis deigen virker tør ta litt vann på fingrene.

Lag ferdig alle halvmånene.

Kok opp en stor kjele med vann med godt med salt i.

 

Saus :

500 g Cherrytomater

1 løk

1 fedd hvitløk

Revet parmesan

Frisk basilikum

 

Hakk løk og hvitløk og del tomatene i to.Stek løken i olje til den er litt gyllen. Ha i tomatene og la det putre i 15 min til alt er mykt.

Kok raviolien til den er al dente  ca 4 min.

Sil av og bland raviolien med sausen.

Server med parmesan og frisk basilikum.

 

Elena ble lykkelig <3

 

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg