Sukkerbrødet som aldri svikter :-)

I mange år har jeg slitt med å få til et bra sukkerbrød, men endelig har jeg funnet oppskriften som aldri svikter meg.

 

INGREDIENSER :

8 Egg

270 g sukker

135 g potetmel

135 g hvetemel

2,5 ts bakepulver

 

SLIK GJØR DU :

 

  1. Pisk egg og sukker til en luftig eggedosis. Rør det tørre sammen og sikt i eggedosisen. Vend forsiktig sammen med en slikkepott slik at det ikke er noe luftlommer med mel i røren.
  2. Smør en form på 26 cm eller en middels langpanne
  3. Sett formen midt i en kald ovn på 170 C. Steketiden varierer fra ovn til ovn, så sjekk kaken etter 30 min.Stikk en strikkepinne eller lignende i kaken. Hvis det sitter røre på pinnen må kaken steke noen minutter til
  4. Avkjøl litt i form, ta den ut og avkjøl på rist.

Da er det bare og pynte etter ønske og nyte et godt stykke kake. Jeg elsker kirsebær så denne kaken er det kirsebær og kirsebærkrem inni .

 

xoxo Jacqueline

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg