Tenk hvor mye lettere det hadde vært !

Ja her sitter jeg og prøver å få noe inn i dette hode da, men tenk hvor mye lettere det hadde vært hvis min far hadde lært meg og snakke hans morsmål når jeg var liten.

Det er jo viktig for meg å lære å snakke spansk, de er ikke så gode på engelsk i Colombia hvis de er eldre en 25 år.

Jo da det går fremover ikke så fort som jeg vil, men fremover går det.

Hver dag når jeg står å lager middag har jeg med meg min læremester og ” Colombianske ” mor som har lært meg det meste av hva et kjøkken har på Spansk <3

Når jeg har med meg Elena så føler jeg meg tryggere, hun har jo hat Spansk på skolen i mange år, så sammen er vi dynamitt 🙂

Men med denne dama så var det plutselig bare meg å stole på språk messi. Oppdaget at jeg kunne mer en jeg trodde, så det gikk ikke så ille 🙂

I Yadiras øyne så begynner jeg å bli en mester, men man ser vel mer i sine “barn” en det som er realiteten av og til.

I min søsters familie er det bare gutten i rød genser som har engelsk på skolen å kan litt.Savner dem fryktelig å må bare stå på for å lære mest mulig spansk så vi lettere kan kommunisere neste gang vi treffes.

Beste måten å få språket inn er nok  å være der å måtte bruke det,så det på min siste tur til Colombia. Kunne faktisk mer en jeg trodde, så må håpe at jeg snart kan dra ned å praktisere litt spansk snart igjen. Er jo lov og drømme å håpe <3

xoxo Jacqueline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg